Internet – nowa metoda badań w psychologii

Kamil Henne

Abstract

Artykuł jest próbą przybliżenia czytelnikowi Internetu ujmowanego w kategoriach nowej metody badawczej w psychologii. Przedstawiono różne obszary oraz sposoby prowadzenia badań w Internecie, w których wykorzystywane jest to medium jako narzędzie badawcze, ze szczególnym naciskiem położonym na badania kwestionariuszowe. Omówiono zalety i szanse, jakie stawia przed badaczami Internet, jak również potencjalne zagrożenia i problemy wpisane w naturę takich badań. Uwzględniono charakterystykę polskich użytkowników Internetu, co pozwoli na formułowanie bardziej precyzyjnych wniosków. Zaproponowano również praktyczne rozwiązania, dzięki którym wyniki uzyskiwane w badaniach internetowych powinny być rzetelne, trafne i obiektywne.
Author Kamil Henne (Wydział Psychologii)
Kamil Henne,,
- Wydział Psychologii
Journal seriesNOWINY PSYCHOLOGICZNE, (0 pkt)
Issue year2004
Vol2
Pages5-30
Publication size in sheets0
Languagepl polski
File
nowiny-psych.pdf of 14-09-2015
451.61 KB
Score (nominal)0
Citation count*
Additional fields
Dorobek Naukowy - Preview URLhttp://dn.swps.edu.pl/Podglad.aspx?WpisID=6518
Dorobek Naukowy - Approve URLhttp://dn.swps.edu.pl/Biuro/ZatwierdzanieWpisu.aspx?WpisID=6518
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?