Perceptual frames in frequency estimation

Aleksandra Żyłowska , Kossak Marcin , Małgorzata Wawrzyniak

Abstract

This study is an introductory investigation of cognitive frames, focused on perceptual frames divided into information and formal perceptual frames, which were studied based on sub-additivity of frequency estimations. It was postulated that different presentations of a response scale would result in different percentage estimates of time spent watching TV or using the Internet. The results supported the existence of perceptual frames that influence the perception process and indicated that information perceptual frames had a stronger effect than formal frames. The measures made possible the exploration of the operation of perceptual frames and also outlined the relations between heuristics and cognitive frames.
Autor Aleksandra Żyłowska (Wydział Psychologii)
Aleksandra Żyłowska
- Wydział Psychologii
, Kossak Marcin
Kossak Marcin
-
, Małgorzata Wawrzyniak (Wydział Psychologii)
Małgorzata Wawrzyniak
- Wydział Psychologii
Tytuł czasopisma/seriiPsychological Reports, ISSN 0033-2941, (A 15 pkt)
Rok wydania2014
Tom114
Nr1
Paginacja134-148
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.7
Klasyfikacja ASJC3200 General Psychology
URL https://www.researchgate.net/publication/261914410_Perceptual_frames_in_frequency_estimation
Języken angielski
Plik
Psychological-Reports-2014.docx z dnia 14-09-2015
208.12 KB
Punktacja (całkowita)15
Wskaźniki publikacji Scopus SNIP (Source Normalised Impact per Paper): 2014 = 0.47; Impact Factor WoS: 2014 = 0.56 (2) - 2014=0.592 (5)
Liczba cytowań*
Pola dodatkowe
Dorobek Naukowy - Preview URLhttp://dn.swps.edu.pl/Podglad.aspx?WpisID=14828
Dorobek Naukowy - Approve URLhttp://dn.swps.edu.pl/Biuro/ZatwierdzanieWpisu.aspx?WpisID=14828
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?