Zauważalność reklam w prasie codziennej

Barbara Kilijańska

Abstract

The objective of this project was to evaluate and measure the viewability of various kinds of ads in the daily press. A total of 63 ads was assessed, including 17 in Metrocafe, 28 in Gazeta Wyborcza, and 18 in the Super Express. The analysis of the data made it possible to assess the effectiveness of various formats of press advertising.
Author Barbara Kilijańska (Filia we Wrocławiu / Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej)
Barbara Kilijańska,,
- Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej
Other language title versionsAd viewability in daily print media
Journal seriesRocznik Historii Prasy Polskiej, ISSN 1509-1074, e-ISSN 2084-8552, (B 11 pkt)
Issue year2018
Vol21
No4 (52)
Pages69-87
Publication size in sheets0.9
Keywords in Polishreklama prasowa, eyetracking, gazety codzienne, fiksacje, wzrok
Keywords in EnglishPress advertising, daily newspapers, eyetracking, fixation, gaze
Abstract in PolishCelem projektu była ocena percepcji i zmierzenie zauważalności różnych formatów reklam w prasie codziennej. Ocenie poddano łącznie 63 reklamy, w tym 17 w „Metrocafe”, 28 w „Gazecie Wyborczej” i 18 w „Super Expressie”. Analiza danych pozwoliła na określenie, który format reklamy prasowej przyciąga największą uwagę czytelników.
URL http://journals.pan.pl/dlibra/publication/126199/edition/110112/content
Languagepl polski
File
zauwazalnosc_Kilijanska.pdf 5.77 MB
oswiadczenie_Kilijanska.pdf 336.33 KB
Score (nominal)11
ScoreMinisterial score = 11.0, 15-10-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?