Narcissism, Counter-Culture and Lifestyle. Towards a Critical Cultural Studies

Wojciech Burszta

Abstract

The aim of the article is to show the way in which the technologically mediated culture of consumption determines what we call lifestyle in the perspective of the critical cultural studies paradigm. Contemporary consumption, based as it is on the counter-cultural ideas which appeal to difference, creativity and lifestyle, solves the central problem of consumerism – supplying a constant stream of novelty in a situation where things are losing just this quality. Lifestyle has become a life strategy, the framework for interpreting consumer choice suggests that freely made decisions concerning symbolic and aesthetic pleasures provide a sense of fulfilment in a successful and varied lifestyle. Culture is increasingly perceived through the prism of who we should be, and what we should have, in order to achieve by means of these an illusory goal, namely that of identity.
Autor Wojciech Burszta (Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych)
Wojciech Burszta
- Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych
Tytuł czasopisma/seriiPrzegląd Kulturoznawstwa Stosowanego. Journal of Applied Cultural Studies, ISSN 2392-0661, (0 pkt)
Rok wydania2016
Nr2
Paginacja7-28
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych1.05
Słowa kluczowe w języku angielskimcultural studies, counter-culture, lifestyle, narcissism
Języken angielski
Plik
W. Burszta Narcissism, Counter-Culture and Lifestyle Towards a Critical Cultural Studies ART.pdf 887.98 KB
W. Burszta Narcissism, Counter-Culture and Lifestyle Towards a Critical Cultural Studies - oświadczenie.pdf 229.98 KB
Punktacja (całkowita)0
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?