Młodzi dorośli łączący studia z pracą. Studium przypadku absolwentów socjologii i kulturoznawstwa Uniwersytetu SWPS
Justyna Sarnowska , Izabela Grabowska
Abstract
The simultaneous combining of studying with work fuses the two areas of human activ‐ ity. The qualitative study of graduates from sociology and cultural studies of a selected university in Poland showed that the transfer of knowledge, skills and competences is not unidirectional: from education to the workplace only but also multidirectional and reciprocal: from work to education. This dual ways of transfer can reinforce the effectiveness of studying in a modern university. The outcome of these multilateral transfers are skills and tacit competences which can form a kind of a value added to the process of general education. This activity might also have some side effects such as: lack of time and vitality to study and delays in submissions at every stage of studying but especially in submitting the final thesis.Autor | |||||||||
Tytuł czasopisma/serii | Górnośląskie Studia Socjologiczne. Seria Nowa., ISSN 0072-5013, e-ISSN 2353-9658, (B 6 pkt) | ||||||||
Rok wydania | 2018 | ||||||||
Tom | 9 | ||||||||
Nr | 1 | ||||||||
Paginacja | 47-62 | ||||||||
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych | 0.75 | ||||||||
Słowa kluczowe w języku polskim | młodzi dorośli, studia, praca, transfer kompetencji, kompetencje ukryte (tacit com‐ petences) | ||||||||
Słowa kluczowe w języku angielskim | young adults, studies, work, transfer of competences, tacit competences | ||||||||
Streszczenie w języku polskim | Łączenie edukacji z pracą powoduje przenikanie się obu obszarów. Badanie jakoś‐ ciowe z absolwentami socjologii i kulturoznawstwa wybranej uczelni wyższej pokazało, że transfer wiedzy, umiejętności i kompetencji odbywa się nie tylko w jedną stronę, tzn. z edukacji do pracy, ale również z pracy do edukacji, co może zwiększać efektywność studiowania w nowoczesnym uniwersytecie. Efektem obustronnych transferów są tzw. umiejętności i kompetencje ukryte, które mogą stanowić wartość dodaną łączenia edukacji z pracą. Taka aktywność może jednak przynosić efekty uboczne, objawiające się brakiem czasu i siły do uczenia się oraz opóźnieniami związanymi z obroną prac dyplomowych. | ||||||||
Język | pl polski | ||||||||
Plik |
| ||||||||
Punktacja (całkowita) | 6 | ||||||||
Żródło punktacji | journalList | ||||||||
Liczba cytowań* |
* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót