Historia i obrazy. "Niedokończony film" Yael Hersonski

Agnieszka Nieracka

Abstract

The complex relations of the cinematic image with history and memory are the context for the analysis of A Film Unfinished. The author refers to other documentary evidence of the Holocaust (Night and Fog by Alain Resnais and Shoah by Claude Lanzmann), to the concept of postmemory (Marianne Hirsch) and image epistemology (Georges Didi-Huberman). This film presents the found footage — a Nazi propaganda document Das Ghetto subjected to the strategy of representation, which consists of a complex network of viewpoints, including various formal procedures. The au­thor reflects on the status of images combined with the testimony of the survivors, the diaries of the ghetto inhabitants, the statements of the Nazi cameraman.
Autor Agnieszka Nieracka (Filia we Wrocławiu / Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej)
Agnieszka Nieracka
- Wydział Prawa i Komunikacji Społecznej
Inne wersje tytułuHistory and images: Yael Hersonski’s A Film Unfinished
Tytuł czasopisma/seriiPrace Kulturoznawcze, ISSN 0860-6668, (B 7 pkt)
Rok wydania2018
Tom22
Nr3
Paginacja83-92
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku polskimdokument, postpamięć, obraz
Słowa kluczowe w języku angielskimpostmemory, documentary, Holocaust, image, Das Ghetto
DOIDOI:10.19195/0860-6668.22.3.7
URL http://pkult.sjol.eu/category/-730
Językpl polski
Plik
historia_oswiadczenie.pdf 314.45 KB
Historia i obrazy_tekst.pdf 915.12 KB
Punktacja (całkowita)7
PunktacjaPunktacja MNiSW = 7.0, 15-10-2019, ArticleFromJournal
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?