ANGER IN THE CONTEXT OF LEARNING

Agata Kozłowska

Abstract

The understanding of emotional process as a crucial part for gaining knowledge and abilities is the key for effective learning and teaching. Anger is one of academic emotions which is experienced during common activities connected with teaching, learning, and testing. This article focuses on reviewing the anger presence in the context of learning process. It presents internal ( tied to learners) as well as external (tied to the teacher and the situation) anger sources. Issues connected with the relation between anger and motivation, ways of using cognitive resource during problem solving tasks, learning strategies and self-regulation of learning are also discussed.
Autor Agata Kozłowska (Wydział Psychologii)
Agata Kozłowska
- Wydział Psychologii
Inne wersje tytułuGniew w kontekście uczenia się
Tytuł czasopisma/seriiStudia Psychologiczne, [Psychological Studies], ISSN 0081-685X, e-ISSN 2300-8520, [2300-8520], (B 10 pkt)
Rok wydania2016
Tom52
Nr4
Paginacja32-38
Objętość publikacji w arkuszach wydawniczych0.5
Słowa kluczowe w języku polskimzłość, gniew, uczenie się, motywacja, funkcje poznawcze, strategie uczenia się, samoregulacja
Słowa kluczowe w języku angielskimanger, learning, motivation, cognitive functioning, learning strategies, self-regulated learning
DOIDOI:10.2478/V10167-010-0106-1
URL http://dx.doi.org/10.2478/V10167-010-0106-1
Językpl polski , en angielski
Plik
Gniew w kontekscie.pdf 309.57 KB
Punktacja (całkowita)10
Liczba cytowań*
Cytuj
Udostępnij Udostępnij

Pobierz odnośnik do tego rekordu


* Podana liczba cytowań wynika z analizy informacji dostępnych w Internecie i jest zbliżona do wartości obliczanej przy pomocy systemu Publish or Perish.
Powrót
Potwierdzenie
Czy jesteś pewien?